Kakkapylly. Meidän perheen vakiotermi. Jos ei vauvalla ole kakka housussa, niin äidillä tuon tuostakin. Olen saanut osani, kiitos. Kaksoset koettelee huolella. Vauvahan on aivan ihana poikien mielestä. Äiti ja isi ei. 

Keskustelua on nyt käyty ahkerasti siitä, miltä nyt tuntuu. Toista harmitti se, että ristiäisvieraat laittoivat legopalikoita väärin. Toista taasen harmitti se, että äiti leipoi vain pullaa ja keksejä ja kakkua, eikä mitään muuta herkkua. "Mutta harmittaako se, että äiti joutuu vähän enempi hoitamaan vauvaa kuin että ehtisi leikkimään enemmän teidän kanssa?". "Ei, kun se, että serkku kokosi aluksen väärin". 

Joo, kyllä se näkyy ja kuuluu, että meillä on vauva. Vauva itsessään ei tuota harmia, vaikkakin se nyt kyllä tuottaa isommille, vaikkeivät sitä myönnäkään. Toisaalta, ikäkysymys nousee taas esiin. Oliskohan nuo yhtä levottomia, jos ei olis vauvaa? Mene ja tiedä, nyt meillä on, en voi survoa sitä takaisinkaan isin silmäkulmaan. Eiköhän tämä tästä. Kesällähän nuo täyttävät 5 vuotta, ja taas on vuosi enempi älliä plakkarissa, ja 200 uutta keinoa millä repiä äidin hermot riekaleiksi. 

Mä oon saanu paljon palautetta tästä blogista. Olen todella pahoillani, jos lukijalla silmät vuotaa ja keuhkot repeää. Mä kehoitan jatkossa olemaan lukematta, kun en millään viitsisi ottaa kontolleni kuolemantuottamusta. Tosin, siitä saa todennäköisesti linnaa vähempi kuin esimerkiksi pankkiryöstöstä. Ensikertalaisena saatan päästä puolella. Mut jos noita hengenahdistustapauksia tulee vielä senkin jälkeen lisää, niin mä lopetan tän kirjoittamisen ja alan tekemään jotain hyödyllistä. Jotain, mistä ei lähde henki.

Suomi on tosiaan hieno maa. Taannoin lueskelin jonkun huolestuneen baarimikon tuohduksissa laatimaa kansalaisadressia, jossa vaaditaan Päivi Räsäsen erottamista virastaan. Ravintolatyöntekijöiltä menee duunit, samaten poliiseilta, jos Räsäsen ehdotusta aletaan ruotimaan tosissaan. Sinällään käy sääliksi Päveä, on saanut viime aikoina lausunnoistaan aika kovaakin kritiikkiä ja keskusteluita aikaiseksi. Mutta hatunnosto siitä, että viitsii tuoda julki omia mielipiteitään, vaikkeivät ne aina osuisikaan ihan nappiin. Siitähän niille kansanedustajille maksetaan. Raapivat Arkadianmäellä persettään torkkupeittojen uumenissa ja painelevat puolinukuksissa JAA ja EI- nappuloita. TYHJIÄ ja POISSA- ääniä on usein kuitenkin puolet enemmän kuin virallisia ääniä, joten ne oletettavasti lasketaan JOKO-TAI-ääniksi puheenjohtajan sen hetken fiiliksen mukaan. Kun edes yksi siellä ajattelee jotain, niin siitä voi vajota askeleen taaksepäin tai nousta 199 rappusta ylöspäin!

Koko ajan leikataan jonkun rahoista jotain, ja kyseiset kuppikunnat nostavat äläkän. Sairaanhoitopalvelut, vanhustenhoito, lapsiperheet. Valivalivali. Vaikka eivät sinällään koske minua, niin olen puhtaasti sitä mieltä, että jos jostain pitäisi jotain leikata niin 15 vuotta korkeakoulun listoilla roikkuneilta puolivalmiilta diplomi-insinööreiltä munat! Kun eihän se yhteiskunta sillä tavalla pyöri että kaikki täällä vaan opiskelee tiedeakatemiassa paremman duunin toivossa! Valtio on ilmeisesti sitä mieltä ettei korkeasti koulutettuja henkilöitä ole koskaan liikaa, maksetaan niille tukia, opiskelu kannattaa aina! Mihin ne niillä tutkinnoillaan pyrkii? Ehkä joo puoli prosenttia 40-vuotiaina valmistuneista saa just sen duunin ja liksan ku haluaa, loput istuu leipäjonossa sossun luukulla tai s-marketin kassalla. Mun mielestä opiskeluun pitäis laittaa joku aikaraja. Jos ei jumalauta 25-vuotias tiedä, mitä elämältään haluaa, niin sitten on voivoi ja tuet veks. Opiskelkoon myöhemmin omakustanteisesti jos kiinnostaa. Kysymys on asenteesta, ja motivaatiosta. 

Niin. Siinä teille politiikkaa. Mä alan huolestua. Olen ilmeisesti nukkunut vähän liikaa, kun aivotkin raksuttaa. Tai sitten mä olen kasvanut ihmisenä niin paljon, että mua kiinnostaa jo kodin ulkopuolisetkin asiat. Jollain tasolla. Tai ei ehkä välttämättä kiinnosta, mutta lämpimikseni höpöttelen sellaisia mielelläni. Täytyyhän sitä nyt vähän miettiä minkälaiseen maailmaan mä jälkikasvuani valmistelen. Keskeneräiseen. Suomessa kusee aika paljolti kaikki, just nyt. Missä vika? En lähde Niinistöä syyttämään, vaikka onkin aika kaukana mun miesihanteesta. Näyttää ihan Batmanin Jokerilta. Eihän täällä ole Presidentilläkään mitään tekemistä, en edes tajua miksi sellainen valitaan? 

Mä rauhotun nyt. Pumppu hakkaa miljoonaa. Keskityn olennaiseen. Kupillinen kahvia ja jalat kohti kattoa, tulihan tässä jo riehuttua.